Kolorowa Łódź

W dniach 15 i 16 maja 2018r. ponad 30 uczniów naszej szkoły wzięło udział w szkolnej wycieczce. We wtorkowy poranek wyruszyliśmy w kierunku Łodzi i już po czterech godzinach spacerowaliśmy ulicą Piotrkowską podziwiając secesyjne kamienice, Fortepian Rubinsteina oraz Ławeczkę Tuwima, na której wykonaliśmy serię zdjęć.

Pierwszy raz przechodziliśmy Aleją Gwiazd aby wkrótce dotrzeć do najsłynniejszej fabryki, symbolu Łodzi tzw. Białej Fabryki, w której mieści się Muzeum Włókiennictwa. Tam czekała nas przygoda z modą. Po obejrzeniu wystawy Diora prezentowanej na złotych manekinach uczniowie wzięli udział w warsztatach kreatywnych, a ich zadaniem było stworzenie nakrycia głowy. Pojawiły się kapelusze, czapki krasnali, toczki i opaski. Pomysły przerosły chyba samych kreatorów.

Po obiadokolacji i zakwaterowaniu wieczór spędziliśmy w słynnym centrum handlowo – usługowym Manufaktura. Jednak nie było czasu na zakupy. Zwiedzaliśmy Experymentarium z zagadkami Einsteina. Były to interaktywne urządzenia, dzięki którym możemy doświadczyć wielu interesujących zjawisk fizycznych. Animatorzy przygotowali dla nas zagadki, quizy i rywalizację w grupach.

Środę rozpoczęliśmy obfitym śniadaniem, po którym udaliśmy się do Centrum Nauki i Techniki EC1. W tym nowo otwartym laboratorium wiedzy na wszystkich czekały ścieżki edukacyjne dotyczące przetwarzania energii, rozwoju wiedzy i cywilizacji oraz tajemnic mikro- i makroświata. Udało nam się również zobaczyć półgodzinny film dotyczący rozwoju kosmosu. Chociaż pogoda nieco się popsuła, po obiedzie, zdążyliśmy dotrzeć na wystawę poświęconą Leonardo da Vinci, która przyjechała do Polski z Mediolanu i jest do oglądania jedynie w Łodzi.

Pełni wrażeń i nowych doświadczeń wróciliśmy do Konarzewa z nadzieją, że kolejne wycieczki będą również bardzo interesujące.