W klasach 4 odbyły się niezwykle ciekawe lekcje przyrody, które były poświęcone badaniu odbierania bodźców przez zmysły. Zajęcia miały formę doświadczeń, dzięki czemu uczniowie mogli w praktyczny sposób poznać funkcjonowanie swoich zmysłów. Jednym z doświadczeń było rozpoznawanie produktów po zapachu – dzieci miały zawiązane oczy i musiały odgadnąć, co im podano do powąchania. Uczniowie świetnie poradzili sobie z odróżnieniem takich zapachów jak czosnek czy pomarańcza, a przy okazji zauważyli, jak silnie zapach wpływa na nasze wyobrażenia. Kolejnym eksperymentem było rozpoznawanie smaków z zawiązanymi oczami. Dzieci próbowały różnych produktów – słodkich, kwaśnych, słonych i uczyły się rozróżniać je bez pomocy wzroku. Te doświadczenia nie tylko były edukacyjne, ale wywołały również wiele śmiechu i radości. Sprawdzane było również odbieranie bodźców przez skórę. Dzięki temu wszyscy mogli zrozumieć, jak skóra pomaga nam poznawać otaczający świat. Na koniec zajęto się badaniem, jak powstaje dźwięk. Dzieci eksperymentowały z różnymi źródłami dźwięków, dowiadując się, że dźwięk jest wynikiem drgań. Uczniowie wspólnie odkrywali, jak fale dźwiękowe mogą być odczuwane i słyszane. Lekcje te były pełne zaangażowania i radości. Dzieci nie tylko dobrze się bawiły, ale też wiele się nauczyły, rozwijając swoją ciekawość świata i zdolność obserwacji. Dzięki tej praktycznej formie zajęć, temat zmysłów stał się dla uczniów bardziej interesujący i łatwiejszy do zrozumienia.
Poniższe zdjęcia przedstawiają uczniów podczas zajęć dydaktycznych na lekcjach przyrody: