Udało nam się:
– wykonać i zamontować na drzewach gniazda z trzciny dla dzikich pszczół murarek
– wykonać i porozrzucać we wsi bomby kwietne z nasionami słonecznika (ziemię, glinę i nasiona otrzymaliśmy od sponsorów, przyjaciół pszczół i naszej szkoły)
– wykonać prezentacje na temat ochrony zapylaczy (W.Witczak)
– odbył się cykl lekcji w klasach 4-8 „Dlaczego należy chronić zapylacze?”
– happening w holu głównym szkoły- wystawa z akcesoriami pszczelarskimi;2 gazetki z materiałami jak samemu można chronić zapylacze; rozdawano też uczniom nasiona roślin miododajnych do wysiania w swoim ogrodzie
– udało się też wykonać grę z QR- kodami- plakaty w kształcie pszczół wykonali uczniowie młodsi a starsi ukryli zagadki pod kodami QR o zapylaczach. Dzieci skanowały kody podczas lekcji i odpowiadały na pytania do zagadek. Wykorzystano sprzęt multimedialny z mobilnej pracowni szkolnej
– zajęcia z goglami VR, podczas których uczniowie oglądali model pszczoły murarki 3D i uczyli się jej budowy
– na świetlicy dzieci grały w grę planszową „Uwolnij pszczółkę” i oglądały prezentację „Dlaczego należy chronić pszczoły?”
– nawiązano współpracę z p. sołtys- powieszono plakat z kodem QR w jej sklepie spożywczym z informacjami dla mieszkańców : jak zostać przyjacielem pszczół oraz że Szkoła uczestniczy w programie Ekologiczna Szkoła
– nawiązano współpracę z Gminną Publiczną Biblioteką, gdzie powieszono plakat z kodem QR z informacjami dla lokalnych mieszkańców : jak zostać przyjacielem pszczół i , że Szkoła uczestniczy w programie Ekologiczna Szkoła
– na stronie szkoły umieszczono baner o programie Ekologiczna Szkoła
Nauczyciel opisał projekt w zadaniach zawartych w 6 modułach.
Joanna Liszkowska