Aktualności ze świata książki
Poniedziałek
9.45-14.00
Wtorek
7.30-8.50
9.50-12.30
Środa
9.45-11.00
Czwartek
7.30-11.00
12.45-14.45
Rok szkolny 2019/2020
Do 12 września prace organizacyjne.
W dniu 21.03.2019 odbędzie się kiermasz książek.
Bedzie można zapoznać się z ofertą wydawniczą oraz skorzystać z możliwości zakupu książek używanych. Serdecznie zapraszam od godz. 17.00 do budynku czerwonego – na parterze.
Jak uczy się mózg – Manfred Spitzer
Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem.
Widoczne uczenie się dla nauczycieli
Tytuł oryginału: „Visible learning for teachers”
Opracowanie prof. Hattiego to pozycja, której nie wolno przegapić nikomu, kto chciałby otrzymać uzasadnioną naukowo odpowiedź na pytanie: „W jaki sposób możemy poprawić osiągnięcia w szkole?”. Książka stanowi syntezę wyników ponad 900 badań obejmujących miliony uczniów i jest największym jak dotąd opracowaniem obserwacji, co faktycznie wpływa na uczenie się, skierowanym do dyrektorów, nauczycieli i szkolnych liderów. Łączy szeroko zakrojony projekt badawczy dotyczący strategii nauczania z praktycznym ich zastosowaniem podczas zajęć. Dokładnie omawia wiele aspektów uczenia się, m.in. informację zwrotną, zawiera listy kontrolne i ćwiczenia.
Dzieci w sieci dobrych manier – Staniszewska Zofia
Ksiązka „Dzieci w sieci dobrych manier” jest przewodnikiem po internetowym życiu, przeznaczonym dla dzieci w wieku 9-12 lat. W przystępny i zabawny sposób zgłębia tajniki etykiety w sieci, zajmując się kulturą wpisów na portalach społecznościowych, blogach oraz użytkowaniem smartfonów i tabletów. Porusza temat cyberprzemocy i bezpieczeństwa w Internecie. Dzięki uprzejmości Fundacji Dzieci Niczyje książka zawiera wzór umowy pomiędzy rodzicem a dzieckiem, określającej zasady korzystania z Internetu przez dziecko.
PODAJ RĘKĘ – SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW WŚRÓD DZIECI
Katarzyna Bayer, Natalia Wnuk-Walasińska
Sytuacje konfliktowe istnieją, istniały i będą istnieć. Niezmiernie istotną rzeczą jest jednak to, aby nauczyciel odpowiednio na nie reagował i potrafił trafnie określić źródło problemu. W książce znajdziecie Państwo wyjaśnienie zachowań dzieci w oparciu o psychologię, socjologię, pedagogikę oraz szereg praktycznych porad, zajęć, ćwiczeń, bajek, które wspomogą łagodzenie konfliktów oraz zapobiegną ich nadmiernemu i niekontrolowanemu rozwijaniu się w przyszłości. Do książki została załączona płyta CD z muzyką do zabaw, piosenkami oraz materiałami pomocniczymi do wykorzystania na zajęciach, które można wydrukować po włożeniu płyty do komputera.
W książce znajdują się:
piosenki
– piosenka „Na złość” + zabawa do piosenki
– piosenka „Na zgodę” + zabawa do piosenki
– piosenka „Na zabawę moda” + zabawa do piosenki
zabawy muzyczne
– zabawa muzyczna „Zabawa w minki”
– zabawa muzyczna „Wesołe prezenty”
– zabawa muzyczna „Wstążeczkowa przyjaźń”
– zabawa muzyczna „Podróż samolotem”
– zabawa muzyczna „Wyprawa pociągiem”
– zabawa muzyczna „Płyniemy łodzią”
opowiadania
– opowiadanie „Nowa zabawka” + zabawa do opowiadania
– opowiadanie „Złośliwy kot” + zabawa do opowiadania
oraz wiele innych m.in.:
– ćwiczenie relaksacyjne „Oddechowy raj” + opowiadanie + muzyka relaksacyjna
16 utworów muzycznych pomocnych przy prowadzeniu zajęć
20 materiałów do wydruku na płycie CD
Zabawy ze śpiewem, Muzyka: Stefan Gąsieniec, Śpiew: Magda Wasylik
Niniejszy zbiorek zawiera zabawy połączone z piosenką, podobne do tych, przy których bawiliśmy się kiedyś my, dorośli (na przykład „Siała baba mak”, „Stary niedźwiedź”, „Kółko graniaste”). Powstał po to, aby poszerzyć dostępny repertuar.
Zabawy z tej publikacji rozwijają umiejętność uczestniczenia we wspólnym działaniu i przestrzegania reguł. Kształcą uwagę i pamięć dziecka, które nie tylko zapamiętuje melodię, rytm i tekst piosenki, ale także uczy się łączyć je z odpowiednimi gestami i czynnościami. Każdy nowy wierszyk poszerza słownictwo dziecka. Uczy spostrzegania rymów i zachęca do samodzielnego ich tworzenia oraz bawienia się słowami. Zabawy kształcą koordynację ruchową, czyli umiejętność harmonijnego łączenia ruchów. Rozwijają także umiejętność synchronizowania bodźców odbieranych słuchem z wykonywanym ruchem, czyli koordynację ruchowo-słuchową. W komplecie z książką znajdują się 3 płyty CD z piosenkami w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.
Zabawy zostały napisane dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, a także dla trochę starszych, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub jest globalnie opóźniony. Powstały także z myślą o osobach dorosłych – nauczycielach, terapeutach, wychowawcach i drużynowych zuchów – którzy znajdują radość w śpiewie, ruchu i zabawie z dziećmi.
Zabawy przydadzą się w wielu sytuacjach. Mogą być częścią zajęć rozwijających funkcje językowe i percepcyjno-motoryczne dziecka. Dobrze sprawdzą się podczas przerwy śródlekcyjnej, którą warto zrobić w czasie zajęć wymagających od uczniów dłuższego siedzenia przy stoliku. Przydadzą się także wtedy, gdy czas się dłuży, bo wspólnie z dziećmi trzeba na coś poczekać. Osoby prowadzące gromady zuchów być może skorzystają z zabaw w czasie zbiórek i letnich kolonii zuchowych.
Zapraszamy do polubienia i śledzenia naszej strony na Facebooku