Poniedziałek, 23 września 2019 |
sekretariat@szkolakonarzewo.pl tel. +48 61 814 83 42

Biblioteka

Godziny otwarcia

Poniedziałek
9.50-14.30

Wtorek
09.40 – 10.40

Środa
10.50-14.35

Czwartek
8.55-10.45
11.45-14.45

Piątek
8.55-9.40

Rok szkolny 2019/2020

Do 12 września prace organizacyjne.

 

W dniu 21.03.2019 odbędzie się kiermasz książek.

Bedzie można zapoznać się z ofertą wydawniczą oraz skorzystać z możliwości zakupu książek używanych. Serdecznie zapraszam od godz. 17.00 do budynku czerwonego – na parterze.

Z ogromną przyjemnością informuję, że z ramienia biblioteki szkolnej napisałam wniosek w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, który został zaakceptowany. W związku z tym biblioteka otrzyma dofinansowanie na zakup książek w wysokości 4 tysięcy złotych. Już od dziś można zgłaszać do mnie tytuły książek (nie mogą to być lektury), które chcielibyście Państwo znaleźć w naszej bibliotece. Dofinansowanie wiąże się z realizacją większego projektu, który będzie przeprowadzony w szkole. Szczegóły wkrótce podam.

Lidia Nawrocka

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa jest uchwalonym przez Radę Ministrów programem wieloletnim na lata 2016-2020, w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy. Cel ten realizowany będzie przez finansowe wsparcie modernizacji, budowy lub przebudowy placówek bibliotecznych w mniejszych miejscowościach, oraz bieżące uzupełnianie zbiorów bibliotek publicznych i szkolnych o nowości wydawnicze

Więcej

Jak uczy się mózg – Manfred Spitzer

Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem.

Widoczne uczenie się dla nauczycieli

Tytuł oryginału: „Visible learning for teachers”
Opracowanie prof. Hattiego to pozycja, której nie wolno przegapić nikomu, kto chciałby otrzymać uzasadnioną naukowo odpowiedź na pytanie: „W jaki sposób możemy poprawić osiągnięcia w szkole?”. Książka stanowi syntezę wyników ponad 900 badań obejmujących miliony uczniów i jest największym jak dotąd opracowaniem obserwacji, co faktycznie wpływa na uczenie się, skierowanym do dyrektorów, nauczycieli i szkolnych liderów. Łączy szeroko zakrojony projekt badawczy dotyczący strategii nauczania z praktycznym ich zastosowaniem podczas zajęć. Dokładnie omawia wiele aspektów uczenia się, m.in. informację zwrotną, zawiera listy kontrolne i ćwiczenia.

Dzieci w sieci dobrych manier – Staniszewska Zofia

Ksiązka „Dzieci w sieci dobrych manier” jest przewodnikiem po internetowym życiu, przeznaczonym dla dzieci w wieku 9-12 lat. W przystępny i zabawny sposób zgłębia tajniki etykiety w sieci, zajmując się kulturą wpisów na portalach społecznościowych, blogach oraz użytkowaniem smartfonów i tabletów. Porusza temat cyberprzemocy i bezpieczeństwa w Internecie. Dzięki uprzejmości Fundacji Dzieci Niczyje książka zawiera wzór umowy pomiędzy rodzicem a dzieckiem, określającej zasady korzystania z Internetu przez dziecko.

PODAJ RĘKĘ – SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW WŚRÓD DZIECI
Katarzyna Bayer, Natalia Wnuk-Walasińska

Sytuacje konfliktowe istnieją, istniały i będą istnieć. Niezmiernie istotną rzeczą jest jednak to, aby nauczyciel odpowiednio na nie reagował i potrafił trafnie określić źródło problemu. W książce znajdziecie Państwo wyjaśnienie zachowań dzieci w oparciu o psychologię, socjologię, pedagogikę oraz szereg praktycznych porad, zajęć, ćwiczeń, bajek, które wspomogą łagodzenie konfliktów oraz zapobiegną ich nadmiernemu i niekontrolowanemu rozwijaniu się w przyszłości. Do książki została załączona płyta CD z muzyką do zabaw, piosenkami oraz materiałami pomocniczymi do wykorzystania na zajęciach, które można wydrukować po włożeniu płyty do komputera.

W książce znajdują się:

piosenki
– piosenka „Na złość” + zabawa do piosenki
– piosenka „Na zgodę” + zabawa do piosenki
– piosenka „Na zabawę moda” + zabawa do piosenki

zabawy muzyczne
– zabawa muzyczna „Zabawa w minki”
– zabawa muzyczna „Wesołe prezenty”
– zabawa muzyczna „Wstążeczkowa przyjaźń”
– zabawa muzyczna „Podróż samolotem”
– zabawa muzyczna „Wyprawa pociągiem”
– zabawa muzyczna „Płyniemy łodzią”

opowiadania
– opowiadanie „Nowa zabawka” + zabawa do opowiadania
– opowiadanie „Złośliwy kot” + zabawa do opowiadania

oraz wiele innych m.in.:
– ćwiczenie relaksacyjne „Oddechowy raj” + opowiadanie + muzyka relaksacyjna

16 utworów muzycznych pomocnych przy prowadzeniu zajęć
20 materiałów do wydruku na płycie CD

Zabawy ze śpiewem, Muzyka: Stefan Gąsieniec, Śpiew: Magda Wasylik

Niniejszy zbiorek zawiera zabawy połączone z piosenką, podobne do tych, przy których bawiliśmy się kiedyś my, dorośli (na przykład „Siała baba mak”, „Stary niedźwiedź”, „Kółko graniaste”). Powstał po to, aby poszerzyć dostępny repertuar.

Zabawy z tej publikacji rozwijają umiejętność uczestniczenia we wspólnym działaniu i przestrzegania reguł. Kształcą uwagę i pamięć dziecka, które nie tylko zapamiętuje melodię, rytm i tekst piosenki, ale także uczy się łączyć je z odpowiednimi gestami i czynnościami. Każdy nowy wierszyk poszerza słownictwo dziecka. Uczy spostrzegania rymów i zachęca do samodzielnego ich tworzenia oraz bawienia się słowami. Zabawy kształcą koordynację ruchową, czyli umiejętność harmonijnego łączenia ruchów. Rozwijają także umiejętność synchronizowania bodźców odbieranych słuchem z wykonywanym ruchem, czyli koordynację ruchowo-słuchową. W komplecie z książką znajdują się 3 płyty CD z piosenkami w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.

Zabawy zostały napisane dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, a także dla trochę starszych, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub jest globalnie opóźniony. Powstały także z myślą o osobach dorosłych – nauczycielach, terapeutach, wychowawcach i drużynowych zuchów – którzy znajdują radość w śpiewie, ruchu i zabawie z dziećmi.

Zabawy przydadzą się w wielu sytuacjach. Mogą być częścią zajęć rozwijających funkcje językowe i percepcyjno-motoryczne dziecka. Dobrze sprawdzą się podczas przerwy śródlekcyjnej, którą warto zrobić w czasie zajęć wymagających od uczniów dłuższego siedzenia przy stoliku. Przydadzą się także wtedy, gdy czas się dłuży, bo wspólnie z dziećmi trzeba na coś poczekać. Osoby prowadzące gromady zuchów być może skorzystają z zabaw w czasie zbiórek i letnich kolonii zuchowych.

Zapraszamy do polubienia i śledzenia naszej strony na Facebooku