Znajomość treści lektur jest konieczna, aby uczeń poradził sobie na egzaminie klasy ósmej. Jak zatem sprawić, aby dzieci zapamiętały losy bohaterów literackich, by każde z nich mogło aktywnie włączyć się omawianie tekstu, który często nie jest łatwy? Należy przeżyć lekturę, dlatego nasi Siódmoklasiści postawili Balladynę przed sądem. Każdy z nich miał wcześniej przydzieloną rolę, do której musiał się przygotować. Finałem projektu była rozprawa sądowa. W ciągu dwóch godzin mogliśmy prześledzić losy Balladyny, a także próbować znaleźć motywy jej działań.
Mamy nadzieję, że cykl lekcji poświęconych ,,Balladynie” Juliusza Słowackiego zostanie w pamięci naszych uczniów. Musimy przyznać, że wspaniale poradzili sobie z retoryką i przygotowaniem do rozprawy. Chociaż wyrok był znany od początku – zaangażowanie obrońców i świadków zasługuje na wyróżnienie. Oskarżenie i sama Balladyna również błyszczeli ;-)
Z pewnością powtórzymy kiedyś taką formę omawiania lektur.
Zdjęcia w galerii przedstawiają uczniów klasy VII w trakcie lekcji.